وبلاگ حقوقی انور فردپیاده
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حقوقی انورفردپیاده و آدرس a-fardepiade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. 

قابل توجه دوستان دارای وبلاگ در بلاگفا: از آنجایی که سرویس بلاگفا وبلاگهای لوکس بلاگ را لینک نمیکند درصورت تمایل به تبادل لینک ما را با آدرس زیر لینک نموده وبهمون خبر بدید.

http://a-fardepiade.mihanblog.com





 

فرزندان طلاق عاطفي بيشتر در معرض آسيب هاي شخصيتي

هنگامي که فرجام يک پيوند منجر به طلاق مي‌شود؛نتيجه و اثر آن تا حد بسيار زيادي مشخص و قابل پيش بيني است، اما در خانواده هايي که شکل ظاهري خود را حفظ کره و والدين هنوز به شکل صوري در کنار هم زندگي مي‌کنند؛طلاق عاطفي،اثرات بسيار مخرب تري بر فرزندان و شخصيت ايشان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛طلاق پديده اي است که به گسست خانواده مي‌انجامد و تاکنون مطالب بسياري در رابطه با آسيب ها و عواقب تلخ پديده طلاق و رفتار شخصيت فرزندان اين خانواده ها،شنيده ام.


ادامه مطلب

اصل " دولت كامله الوداد " در سير قانون گذاري ايران

اصل " دولت كامله الوداد " در دوران قانونگذاري ايران ، چندين بار مورد استفاده قرار گرفته و در معاهدات و قراردادهاي منعقد شده با دول خارجي لحاظ شده است .

جالب اين جا است كه بيشتر موارد استفاده شده ، و استناد شده به اصل مزبور ، در رابطه با امور مربوط به نمايندگان سياسي و كنسولي ، امور تجاري ، اقامت جهانگردان ، تاسيس شركتهاي تجاري ، محصولات و امتعه كشورها ، حقوق و عوارض گمركي ، حق استفاده از محاكم قضايي ، عدم تفتيش و بازرسي از محل اقامت ،امور مربوط به كشتيراني ، حمل و نقل كالاها ،معافيت و پرداخت مالياتها ، كالاهاي ترانزيتي ، حق مالكيت اموال منقول و غير منقول و نقل و انتقال و فروش آنها بوده است .


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

مصونیت قضایی دادرسان و وکلای دادگستری‌ در نظام حقوقی ایران ( ۲ )

5. مبانی نظری مصونیت قضایی وکلای دادگستری
 
مصونیت قضایی وکلای دادگستری نیز همچون مصونیت قضایی دادرسان،دارای مبانی‏ نظری است که به تشریح برخی از آنها می‏پردازیم.
5-1.نظریه مصلحت و ضرورت انجام وظیفه
همان‏طورکه در باب مبانی مصونیت قضایی دادرسان،اهمیت شغلی آنان مبنای اساسی‏ اعطای مصونیت شمرده شده است؛در خصوص وکلای دادگستری نیز با توجه به اهمیت و حساسیت‏های شغل آنان همین مبنا مورد تاکید قرار گرفته است.در اهمیت شغل وکالت‏ یادآوری این نکته کافی است که وکلای دادگستری کاری را انجام می‏دهند که موکل،خود نمی‏تواند انجام دهد؛زیرا اگر موکل قادر به حفظ حقوق خود می‏بود،هزینهء انتخاب وکیل را بر خود تحمیل نمی‏کرد.نیابت وکیل دادگستری از طرف موکل برای حضور در مراجع‏ دادگستری ظاهرا عقد وکالت است،ولی در واقع،عقد حمایت است.موکل با انعقاد این عقد در حمایت وکیل دادگستری قرار می‏گیرد و به وی تکیه می‏کند،اگر این پایگاه را از موکل‏ بگیرند و پایه‏های آن را سست کنند و وکیل دادگستری در موضع دفاع مستقل نباشد و دربارهء سرنوشت خود دچار نگرانی و تشویش باشد،وکیل و موکل هر دو باهم سقوط می‏کنند (طیرانیان،91،1382-89).

ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:مصونیت,استقلال قاضی,وکلای دادگستری,آزادی دفاع, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

مصونیت قضایی دادرسان و وکلای دادگستری‌ در نظام حقوقی ایران ( ۱ )

چکیده:
جایگاه و موقعیت ویژهء دادرسان و وکلا سبب گردیده است که امروزه در اغلب نظام‏های‏ حقوقی جهان،امتیازها و مصونیت‏های قانونی خاص برای آنان به رسمیت شناخته شود.در تبیین فلسفهء وجودی این‏گونه امتیازها،نظریه‏های مختلف همچون«نظریه حسن خدمت»، «اعتبار شخصیت حقوقی دادرسان و وکلا»و«رعایت مصلحت و ضرورت انجام وظیفه»مطرح‏ گردیده است.تضمین استقلال قاضی،تأمین آزادی دفاع وکیل،موقعیت خاص اجتماعی آنان و فقدان سوء نیت مجرمانه از توجیه‏های دیگر لزوم مصونیت دادرسان و وکلاست.مخالفین، مصونیت دادرسان و وکلا را با حاکمیت اصل تساوی افراد در برابر قانون و حق دادخواهی و تظلم‏خواهی افراد و نیز با شریعت اسلام مغایر دانسته‏اند.از نظر ما دلایل آنها نمی‏تواند ضرورت بهره‏مندی از این‏گونه مصونیت را منتفی کند.در این مقاله تلاش می‏شود جایگاه و مبانی مصونیت قضایی دادرسان و وکلای دادگستری در نظام حقوقی ایران مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:مصونیت,استقلال قاضی,وکلای دادگستری,آزادی دفاع, ] [ ] [ انور فردپیاده ]
بررسی حقوقی کوچه بن بست
اشاره:
بررسی وضعیت حقوقی کوچه بن‌بست علاوه بر آن‌که می‌تواند پژوهشی با مبنای نظری و تحقیق در موضوعی حقوقی تلقی شود مع‌الوصف با توجه به این‌که هنوز کوچه‌های مسدود در نظام‌شهری و شهرسازی کشور به ویژه در شهرهای کوچک و حتی روستاها نمود عینی دارد و برای دسترسی و رسیدن به پاره‌ای رقبات از خانه یا باغ و مزرعه باید از میان این کوچه‌های بن‌بست عبور کرد، لذا هر تغییری در موقعیت املاک اعم از تجمیع، تفکیک، تقسیم و غیره که برای استفاده بهتر و بیشتر در آنها حادث می‌گردد، مستلزم تعیین تکلیف و پرداختن به وضعیت کوچه‌های مستحدثه در آنها است.
در این نوشتار، تلاش شده است این موضوع را هم از دیدگاه نظری و هم از جهت کاربردی در حقوق ثبت ایران مورد بررسی قرار داده و اگرچه کمال مطلوب حاصل نگردیده است اما امید که حداقل، زمینه‌ای را برای تحقیقات بیشتر و ارائه نظرات کارشناسان فراهم نماید.

ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

پرتاب دختر 10 ساله‌ از طبقه سوم به دست پدر شیشه‌ای

گروه حوادث- مردي كه آبان‌ سال گذشته با پرتاب دختر 10 ساله‌ خود از طبقه سوم ساختمان به خيابان او را به قتل رسانه بود با صدور كيفر خواست در آستانه محاكمه قرار گرفت.

ساعت 20 شامگاه شانزدهم آبان سال 90 ساكنان يك آپارتمان در خيابان شهرآرا با شنيدن صداي گريه‌هاي دختري به نام «درسا» كه از همسايه‌ها كمك مي‌خواست، پشت در منزل او در طبقه سوم جمع شدند.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

قانون جدید گمرکی از 15 مهر اجرا مي‌شود
مبادله تجاری ایران با 173 کشور دنیا

رییس‌کل گمرک با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی قانون جدید امور گمرکی از 15 مهرماه اجرا می‌شود گفت: حجم تجارت ایران در 5 ماهه امسال با 173 کشور دنیا به 37 میلیارد دلار رسید.عباس معمارنژاد در جمع خبرنگاران افزود: امسال در 5 ماهه اول، واردات نهاده‌های دامی با افزایش 50 درصدي مواجه شد. در این مدت 1.181 میلیون تن کنجاله وارد کشور شد که 78 درصد رشد نشان می‌دهد و همچنین ذرت دامی 1.191 میلیون تن وارد شد که از رشد 40 درصدی برخوردار است و همچنین جو به مقدار 415 هزار تن با رشد 152 درصد نسبت به سال قبل وارد کشور شد.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

جلوه حق حریم در قوانین کشور
بایسته های حفظ حریم خصوصی در روابط همسایگی

گروه حقوقي- یکی از اصولی که در شهرسازی ایرانی مورد توجه قرار می‌گیرد حفظ حریم خصوصی است. مراد از حفظ حریم در فضای معماری و شهرسازی آن است که فضا به گونه‌ای دارای حریم طراحی شود. حفظ حریم خصوصی یکی از اصول اساسی حاکم بر هستی و پدیده‌های آن است که تاثیرات آن در فضای معماری سنتی ایران غیرقابل کتمان است.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورخبر داد:
آغاز صدور سند برای ساختمان‌های فاقد سند رسمی

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام آغاز اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی گفت: برای نخستین بار تمامی مراحل درخواست سند مالکیت تا نتیجه نهایی توسط هیئت بررسی از طریق اینترنت انجام می شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

دستان داماد به خون پدر زن و خواهر زن آغشته شد
جنایت خانوادگی در جنت آباد

گروه حوادث- مرد جوان که گمان می‌کرد در خانه کسی نیست، برای سرقت وارد خانه پدرزنش شد و بعد ازغافلگیری، با میله آهنی پیر مرد و دختر وی را به قتل رساند.سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 یک فقره درگیری منجر به قتل به پلیس گزارش شد. ماموران به محل اعزام و با جسد پیر مرد و دختر جوانی رو به رو شدند.

پرونده برای بررسی در اختیار پلیس آگاهی قرارگرفت. یکی از همسایه ها به ماموران گفت: من صدای زهره ، دختر خانواده را شنیدم. از بیرون پنجره کوچه را نگاه کردم و کسی را دیدم که از خانه خارج شد و مطمئنم آن فرد داماد خانواده بود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

رییس سازمان بازرسی کل کشور:
قانون را برای مصالح زيرپا نگذارید

رییس سازمان بازرسی کل کشور؛ انضباط، نظارت و قانون‌مداري را از مهم‌ترين اصول شهروند اسلامي دانست و گفت: قانون‌گرايي راحت‌ترين مدل مديريت است. قانون‌گرايي يعني دلسوزي، سرعت در خدمت به مردم و نبايد به خاطر مصالح مردم، قانون را زيرپا گذاشت.

حجت‌الاسلام پورمحمدي که در جمع شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرهاي استان گلستان سخن می‌گفت، افزود: شوراها تجربه خوب و موفقي در كشور است. اين‌كه مديريت جمعي را در كشور و جامعه نهادينه بكنيم و مردم اداره امورشان را توسط منتخبان و نمايندگان خودشان انجام دهند، اقدام مبارك و ميموني است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

نمايندگان شركت‌هاي بيمه مكلف به حضور در دادگاه‌هاي حوادث رانندگي شدند

رييس قوه قضاييه با صدور بخشنامه‌اي به مراجع قضايي سراسر كشور اعلام كرد از اين پس در جلسات رسيدگي به دعاوي مربوط به حوادث رانندگي بايد نمايندگان شركت‌هاي بيمه و يا صندوق تامين خسارت‌هاي بدني حضور يابند.


به گزارش ايسنا، متن كامل بخشنامه به شرح زير است: «به موجب ماده ۲۲ قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/ ۴/ ۱۳۸۷، محاكم قضايي مكلفند در جلسات رسيدگي به دعاوي مربوط به حوادث رانندگي، حسب مورد شركت بيمه ذيربط و يا صندوق تامين خسارت‌هاي بدني را جهت ارائه نظرات و مستندات خود دعوت كنند و پس از ختم دادرسي يك نسخه از راي صادره را به آنها ابلاغ كنند.

مقتضي است دادگاه‌هاي سراسر كشور مراقبت كنند در رسيدگي به دعاوي مربوط به حوادث رانندگي به تكليف قانوني به شرح فوق عمل كنند. روساي كل دادگستري استان‌ها نيز مسئول نظارت بر اجراي اين بخشنامه مي‌باشند».

 

[ یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

امکان تغییر نام بدون نیاز به حکم دادگاه

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اعلام اجرای دستورالعمل جدید تغییر نام در سال جاری، گفت: به این ترتیب برای تغییر نام دیگر نیازی برای مراجعه به دادگاه نیست.

به گزارش ايسنا، محسن کرمی با اشاره به اینکه در گذشته مردم برای تغییر نام به زحمت می‌افتادند، اظهار کرد: رویه قبلی تغییر نام این بود که متقاضیان باید دادخواست خود را به دادگاه تسلیم کرده و با کمک وکیل، در دادگاه از خود دفاع می‌کردند.


ادامه مطلب
[ جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 در روز 12 شهریورماه، زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این آزمون در دانشگاه‌های کشور را 18 شهریورماه اعلام کرد.

جلال طباطبایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 تا روز یکشنبه 12 شهریورماه اعلام می‌شود.

به گفته وی براساس ظرفیت‌های اعلامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد درج شده است 83 هزار و 469 نفر از طریق این آزمون در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند.

fararu

[ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:کارشناسی ارشد,نتایج,کنکور,دانشگاه, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

ميثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی

1- تمام ملتها حق خودمختاری دارند. بواسطه این حق، آنها وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه فرهنگی خود را آزادانه تعیین میکنند. 2- تمام ملتها میتوانند برای اهداف خود، بدون لطمه زدن به تعهدات ناشی از همکاریهای اقتصادی بین المللی که بر مبنای اصول سود متقابل و حقوق بین المللی، آزادانه (منعقد شده است) ثروتها و منابع طبیعی شان را مصرف نمایند. در هیچ موردی نمی توان ملتی را از وسایل امرار معاش خود محروم نمود. 3- دولتهای عضو این میثاق، از جمله دولتهای مسئول اداره کشورهای مستعمره و تحت قیمومیت، باید در تحقق حق خودمختاری و احترام به این حق، طبق مقررات منشور ملل متحد، سرعت بخشند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:حقوق مدنی و سیاسی,حقوق بشر,حق خودمختاری,, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

 

ميثاق بين المللي حذف تمام اشکال تبعيض نژادي

1- در اين ميثاق واژه "تبعيض نژادي" به معناي هر گونه تبعيض، محروميت، محدوديت و يا امتيازي بر مبناي نژاد، رنگ، اصل و ريشه ملي يا قومي که بمنظور لغو کردن و يا آسيب رساندن به شناسائي و برخوداري و اجراي تساوي حقوق بشر و آزاديهاي اساسي در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ساير زمينه هاي مربوط به زندگي عمومي طلقي ميشود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:تبعیض نژادی,معاهدات بین المللی,رفع تبعیض, ] [ ] [ انور فردپیاده ]
فعال شدن شعبه کشیک در دادگاه کیفری براي تعطيلات
سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران گفت: همزمان با تعطیلات تهران یک شعبه ویژه در دادگاه کیفری فعال خواهد بود.

قاضی افتخاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: از هفتم تا یازدهم شهریور امسال و همزمان با تعطیلات اعلام شده در تهران دادگاههای کیفری نیز مانند ادارات دولتی تعطیل خواهد بود.
 
به همین خاطر برای رسیدگی به پرونده هایی که مستقیم به دادگاه کیفری فرستاده می شود شعبه ای به عنوان کشیک فعال خواهد بود.

وی افزود: جلسات محاکمه ای که قرار بود در این ایام برگزار شود تجدید وقت شده و شعبات دادگاه با توجه به زمان های رسیدگی، برای دادگاه های تجدید شده تعیین وقت می کنند.

منبع:فرارو

[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

تشكيل "منطقه خودمختار" كردها در شمال سوريه

برخي منابع خبري از توافق اعلام نشده دولت سوريه با كردهاي اين منطقه براي تشكيل منطقه خودگردان در شمال سوريه خبر مي‌دهند.

روزنامه اماراتي الاتحاد نوشت: كردهاي سوريه در شمال اين كشور منطقه‌اي شبيه به آنچه كه در شمال عراق تشكيل شده، ايجاد كرده‌اند و با ايجاد ايست‌هاي بازرسي در جاده‌هاي منتهي به مناطق كردنشين، اين مناطق را به طور كامل از ديگر مناطق سوريه جدا كرده‌اند.

ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:کردهای سوریه,منطقه خودمختار,مخالفان سوریه,پ ک ک, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

کُردها در حکومت انتقالی سوریه شرکت نمی کنند
سوریه- رئیس یکی از احزاب کُرد سوریه می گوید: ما در حکومت انتقالی شرکت نمی کنیم و رسما این موضوع را به شورای ملی سوریه اعلام کرده ایم.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:کردهای سوریه,حزب اتحادیه دمکراتیک,حکومت انتقالی سوریه, ] [ ] [ انور فردپیاده ]
اعدام برای مادر و دختری که پدر را کشتند
مادر و دختر 16 ساله که در جنایتی هولناک پدر خانواده را با 44 ضربه چاقو به قتل رسانده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهسا و فریده متهم هستند خرداد سال گذشته پدر خانواده به نام حسن را با 44 ضربه چاقو به قتل رسانده اند.

ادامه مطلب
[ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

تمام افراد بشر آزاد به دنيا می‌آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند، همه دارای عقل و وجدان می‌باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادری رفتار کنند(ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر)______________________________ چند نکته درباره وبلاگ: 1)شما باعضویت دروبلاگ میتوانید به عنوان نویسنده وبلاگ مطالب خودتان را دروبلاگ بانام خود منتشر نمایید............ 2)اگرمایل به تبادل لینک هستید ازقسمت تبادل لینک هوشمند استفاده نمایید.............. 3)دوستانی که دربلاگفا وبلاگ دارند ومایل به تبادل لینک هستند میتوانندما را با آدرس http://a-fardepiade.mihanblog.com لینک نموده وبهمون خبربدن (لوکس بلاگ دربلاگفا لینک نمیشود)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 170
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 280716
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


. تماس با ما .